Clemens Streng

De zomer van 2009 studeerde ik af. Na een korte break werd ik gebeld door Olympia en voorgesteld bij Midtronics B.V., destijds te IJsselstein.
De combinatie van de studies Communicatie en Grafisch Vormgeven waren doorslaggevend.
De meeste ideëen kon ik zelf gaan uitwerken.

Als starter droom je graag van grote bedrijven: 
een Shell, Philips of misschien Unilever. Tegelijkertijd weet je dat kleine bedrijven grote voordelen hebben: vrijheid, verantwoordelijkheid, doorgroeien, initiëren... Het feit dat ik niet direct een voorbeeld had op de Marketing; geen senior, geen manager, voelde ik aanvankelijk als negatief. Niemand van wie ik de wijsheden kon afkijken en dat in de voor mij toen nieuwe wondere wereld van Automotive business, B2B en bovenal die van accumanagement.

 

 

Het diepe in, pionieren, vragen in- en extern neerleggen, soms trial-and-error. Ik kwam tot de conclusie dat je het überhaupt zelf moet gaan uitvinden, gevoel creëeren voor de branche, markt, het product. Je kan leren door vergelijken of het verteld of voorgedaan krijgen, maar de beste manier om te leren is door te doen. Niks nieuws!

Ik vind het fijn voor Midtronics te werken. Je krijgt ruimte de dingen op jouw manier op te lossen, ruimte om fouten te maken, mee te werken aan werkwijzen/processen, en je krijgt verantwoordelijkheden. Bij Midtronics kan je iemand verantwoordelijk houden en tegelijkertijd zaken naar je toe trekken. Zolang je kan onderbouwen, zal niemand je remmen in je ideëen.

Clemens, Marketing Coördinator

zaposleni1.png   JR.jpg   Bert.png